Ο μαϊντανός είναι ένα χρήσιμο και ευχάριστο συμπληρωματικό λαχανικό σε πάρα πολλές σαλάτες και μαγειρεμένα φαγητά. Αποτελείται, όπως και τα περισσότερα φυτά από νερό (80%) & φυτικές ίνες (10%). Ωμός είναι πλούσιος σε καροτίνη & βιταμίνη C.
Η λέξη “μαϊντανός” εμφανίζει στο ηλεκτρονικό δίκτυο περισσότερες από 40.000 αναφορές, οι περισσότερες από τις οποίες σχετίζονται με την υγεία. Οι πιο ευφάνταστες πληροφορίες και συμβουλές αναφέρονται με απόλυτη βεβαιότητα & περισπούδαστο ύφος. Σύμφωνα με αυτές ο μαϊντανός :
Μειώνει την πίεση και αυξάνει τη διούρηση
Ευνοεί την πέψη των τροφών και αυξάνει την κινητικότητα του εντέρου
Έχει αντιμικροβιακές ιδιότητες και είναι αντισηπτικό του αίματος
Αυξάνει την κινητικότητα της μήτρας
Είναι το καλύτερο καθαρτικό για τα νεφρά
Αναστέλλει τον σχηματισμό όγκων στους λεμφαδένες
Έχει παραισθησιογόνο δράση !
Βοηθάει την αποβολή αερίων !
Είναι ευεργετικό για τη βραχνάδα !
Διευκολύνει την ροή γάλακτος !
Προστατεύει από τσιμπήματα εντόμων !
Βοηθάει τον καθαρισμό πληγών !
Θεραπεύει τα σπυριά !
Προκαλεί διέγερση εγκεφάλου !
Η μόνη λέξη που ταιριάζει στο φυτό αυτό είναι η “Πανάκεια”, δευτερεύουσα θεότητα, κόρη του Ασκληπιού, συνυφασμένη με την έννοια της θεραπείας επί πάσας νόσου.
Η αλήθεια είναι ότι ο μαϊντανός έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες που οφείλονται στις βιταμίνες, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων όμως καταστρέφεται με το μαγείρεμα. Και τίθεται το ερώτημα: “ρεαλιστικά, πόσο ωμό μαϊντανό μπορεί να φάει ένας φυσιολογικός άνθρωπος σε καθημερινή βάση;” Η απάντηση είναι: “ελάχιστο”.
Το παράδειγμα του μαϊντανού είναι αντιπροσωπευτικό της κατάστασης που επικρατεί στο intenet. Ένα-ένα, όλα σχεδόν τα λαχανικά, φρούτα και βότανα εμφανίζονται με ατελείωτες λίστες αληθινών και φανταστικών ιδιοτήτων. Το “λίγο αληθινό” πνίγεται στο “πολύ ευφάνταστο”. Η “σοφία των παλιών” θεωρείται δεδομένη γνώση χωρίς καμία εξακρίβωση, επαλήθευση, πείραμα. Οι ίδιοι οι κάτοχοι των blogs καλούν τους αναγνώστες να προτείνουν και να συμπληρώσουν τις λίστες των ιδιοτήτων με βάση τη δική τους γνώση!
Το κακό είναι ότι δέκτες αυτών των πληροφοριών είναι συνήθως έξυπνα, “ψαγμένα άτομα”, “εναλλακτικά”, με οικολογικές, διατροφικές, υγιεινές ευαισθησίες, που θεωρούν ότι “ξέρουν” και που αναπαράγουν στη συνέχεια την πληροφορία.
Καλό θα ήταν η -υπερβολική συχνά- δυσπιστία που χαρακτηρίζει τον Έλληνα πολίτη σε άλλα θέματα, να αφορά και τα κείμενα που κυκλοφορούν ανυπόγραφα και αναπαράγονται ανεξέλεγκτα στο ηλεκτρονικό δίκτυο.